Bloggar Blogginlägg
Gammal

#25: Mossbystrand - Två dagar på sydkusten, del 2

Postat igår klockan 23:25 av bananen (Jonas surf log)
Uppdaterad igår klockan 23:33 av bananen

Vid halfyra snåret masade jag mig in i bilen och körde ner till Mossby. Solsken, bra med vind och prognosen var tilltagande och vridande från SO till OSO. Jösses vad dudes, säkert 30 segel på vattnet, har nog inte hänt här sedan dom körde vågtävling här på 90-talet. Inget problem, för spotet sväljer massor av folk, men kitarna som normalt brukar vara ensamma här var _rätt_ förvånade...

Någon i bottensväng....
bananens avatar
Gammal räv
Postat i Okategoriserat
Visningar 4 Kommentarer 0 bananen besöker inte forumet just nu
Gammal

#24: Kämpinge - Två dagar på sydkusten, del 1

Postat igår klockan 22:47 av bananen (Jonas surf log)
Uppdaterad igår klockan 23:27 av bananen

Kämpinge är fornnordiska och betyder "spot där det går att segla, fast det är mycket äcklig tång". Efter ett rek såg "Jönssons" klart bäst ut, men alla seglade Höllviksstrandsvägen, så det gjorde vi åxå.

Pidde på hemmaplan. Lite pulver vid piren ;-)

Stack ut med 4.8 och Tabou'n eftersom min kära Goya twin är på verkstaden. Intressant med lite retrospektiv: Twinen är en...
bananens avatar
Gammal räv
Postat i Okategoriserat
Visningar 7 Kommentarer 0 bananen besöker inte forumet just nu
Gammal

Glömt Mast i Torkelstorp

Postat 2010-08-28 klockan 10:06 av Trym

[QUOTE=Trym;628360]Hej,
jag var ute och rockade i tisdags i Torkelstorp och har då glömt övre delen av min 4 m Mast i gräset. Jag upptäckte tyvärr inte det förrän torsdag när jag plockade av grejerna från min bil.
När jag åkte dit igen på torsdag och letade efter den saknade mastbiten var den tyvärr borta.
Har någon tagit med den?
Jag skulle bli mycket glad om någon skulle kunna höra av sig som vet något om detta.

Mitt nummer: 0765533446

Tack så...
Främling
Postat i Okategoriserat
Visningar 20 Kommentarer 0 Trym besöker inte forumet just nu
Gammal

Glömt Mastbit i Torkelstorp

Postat 2010-08-28 klockan 10:03 av Trym

[QUOTE=Trym;628360]Hej,
jag var ute och rockade i tisdags i Torkelstorp och har då glömt övre delen av min 4 m Mast i gräset. Jag upptäckte tyvärr inte det förrän torsdag när jag plockade av grejerna från min bil.
När jag åkte dit igen på torsdag och letade efter den saknade mastbiten var den tyvärr borta.
Har någon tagit med den eller hittat den?
Jag skulle bli mycket glad om någon skulle kunna höra av sig som vet något om detta.

Mitt nummer: 0765533446
...
Främling
Postat i Okategoriserat
Visningar 20 Kommentarer 0 Trym besöker inte forumet just nu
Gammal

#23: 2010-08-25: Dalen - Himmel och helvete

Postat 2010-08-26 klockan 21:41 av bananen (Jonas surf log)
Uppdaterad 2010-08-27 klockan 10:43 av bananen

Prognosen var magisk och slog in. 20 m/s rak side shore som droppade till runt 15-16 m/s och höll sig så. Jag kan inte återge förhållandena rättvist, eftersom jag saknar bilder, men det var en dag som kvalar in på min top fem lista.

Harmoni i kitet. Även om Smack 4.0 var ett stort segel och det hade gått fint med 65 liter istället för 81, så kändes grejorna helt rätt och det är viktigt att kunna lita på prylarna dagar som denna.

Oförglömliga minnes bilder. Aerails! Down...
bananens avatar
Gammal räv
Postat i Okategoriserat
Visningar 75 Kommentarer 0 bananen besöker inte forumet just nu
Sidan 1 av 24
1
2 3 11 Sista »
Logga in
Användarnamn:

Lösenord:

Inte medlem?
Registrera Nu!
Crowd i Lineup: 55
1 locals och 54 turister
Största crowden i lineup var 312, 2009-08-31 klockan 20:40.